961.jpg




大家應該都聽過這種蟲

最著名的地方就是如果你揉死他

他的體液會滲出來

裡面含有Pederin會腐蝕皮膚

造成水泡或潰瘍




聽起來超級可怕!

我也沒想過在我家會出現這種東西

前天晚上在用電腦的時候有一隻蟲飛到我腳上

我以為是有生殖能力的螞蟻(比較大一點的螞蟻、會飛)

所以我就輕捏他然後丟到地上

結果可能他不死心又飛到我腳上然後我又不注意

不小心用我的腳夾死他了= =

結果皮膚就開始灼熱

隔天就紅紅的一塊



然後我又以為是我皮膚過敏

(因為我連被蚊子叮都會種很大塊)

所以就擦了普通藥膏= =


結果今天在看就整個變成隱翅蟲的症狀了...

"隱翅蟲皮膚炎的病灶為線狀或是片狀的紅斑,中央部位可出現黃褐色壞疽或是水泡,合併有灼熱、疼痛或搔癢的症狀。"

實在是太可怕了趕快去看醫生

果然是隱翅蟲的逆襲


左腳兩條線性發炎區

P1010747.JPG


P1010748.JPG



右腳也有一塊


P1010750.JPG



手這塊我就不知道是哪來的了= =


P1010749.JPG




"隱翅蟲皮膚炎的病灶會逐漸擴大,甚至出現「親吻現象」,也就是碰過患部流出的液體,

或是和患部皮膚摩擦的部位,也會出現相同的病灶。「親吻現象」也可能經由摸過患部的

手指,而導致其他皮膚也有發炎現象,所以摸過患部最好馬上洗手,不要再摸其他地方。"




反正夏天到了

台灣隱翅蟲很多

大家看到蟲千萬別亂殺

不然就會變成這樣~囧


--------------------------------------------------

Paparazzi ---Lady GaGa

We are the crowd
We're c-coming out
Got my flash on it's true
Need that picture of you
It's so magical
We'd be so fantastico

Leather and jeans
Garage glamorous
Not sure what it means
But this photo of us
It don't have a price
Ready for those flashing lights
'Cause you know that baby I

I'm your biggest fan
I'll follow you until you love me
Papa-paparazzi
Baby there's no other superstar
You know that I'll be your
Papa-paparazzi

Promise I'll be kind
But I won't stop until that boy is mine
Baby you'll be famous
Chase you down until you love me
Papa-paparazzi

I'll be your girl
Backstage at your show
Velvet ropes and guitars
Yeah cause you'll know
I'm staring between the sets
Eyeliner and cigarettes

Shadow is burnt
Yellow dance and return
My lashes are dry
Purple teardrops I cry
It don't have a price
Loving you is cherry pie
'Cause you know that baby I

I'm your biggest fan
I'll follow you until you love me
Papa-paparazzi
Baby there's no other superstar
You know that I'll be your
Papa-paparazzi

Promise I'll be kind
But I won't stop until that boy is mine
Baby you'll be famous
Chase you down until you love me
Papa-paparazzi

Real good
(We dance in the studio)
Snap, snap
(To that shit on the radio)

Don't stop boy, let it rewind
We'll blast it but we'll still have fun

I'm your biggest fan
I'll follow you until you love me
Papa-paparazzi
Baby there's no other superstar
You know that I'll be your
Papa-paparazzi

Promise I'll be kind
But I won't stop until that boy is mine
Baby you'll be famous
Chase you down until you love me
Papa-paparazzi
arrow
arrow
    全站熱搜

    roy0417 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()